Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Politički odnosi između Srba i Hrvata: Da li nas je istorija nečemu naučila?

Komentari (34) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 utorak, 09 novembar 2010 19:09
Visarion
Odlično.I to vam ne kažem zato što sam naručen da to činim,kako to ponekad biva među nama Srbima kad se na ovom mestu pojavljujemo.Vi ste napravili istorijski pregled svega što se u ovim odnosima događalo.Ono osnovno je da se ne trpimo.I kad se primirimo, to tinja negde unutra.Čim se pojavi prilika oni nas, češće nego mi njih, i surovije, i ostrašćenije, napadaju.Mislim da ste pokazali koliko smo naivni.Dođu ubede nas ,mi nasednemo i onda po pravilu neki Jasenovac, Jadovno.I Vukovar su, po Šešelju, a ko zna možda i u stvarnosti, izmislili.I da nisu oni su pre toga svoju "odbranu" promovisali napadajući kasarne zajedničke nam vojske i kad su se iz kasarni branili(neki nisu)oni su svoj napad krstili odbranom i izmislili teoriju kako onaj ko se brani nije kriv.
Tako su nas iselili iz Krajine i ni dlaka s glave im nije falila i dok mi kukamo toga dana oni ga slave.
Za nas je važno, a dobro bi bilo da ih naučimo da je za oba naroda bolje da znamo da se ne trpimo i pošto moramo međusobno da živimo, utanačimo odnose u skaldu stim stanjem, sarađujemo samo onda kad moramo..Uredimo to da snmo nesaglasni, da jedni drugima ne verujemo, da smo oprezni i tražimo u tim sporazumima one tačke na kojim se međusobno od nevolja obezbeđujemo.Postoji način.A ako baš moramo da se kavžimo, da nađemo neki način kako da izbegnemo krvoprolića.To nije lako ali bi se dalo utanačiti.Neko va nas bi bio objektivni garant takvog sporazuma.I sudija i presuditelj.
A ovo izvinjavati se je koješta.Vrlo važno.Pobijem pola naroda, ili ga isteram sa svoje teritorije i izvinim se.Ma hajte molim vas Ne trrpimo se i kvit posla.Ulazimo samo u one poslove gde to možemo kad se ne podnosimo i onoliko koliko se pri takvom stanju stvari to može.Ako ne može -široko nam polje.I nama i njima.Samo tako se može bez rizika i iznenađenja u sviom vremenima i svim kriznim trenucima, kakavih je bilo i biće na ovim prostorima.Uredimo odose pa da se mrzimo po pravilima i bez tragedija
Preporuke:
0
0
2 utorak, 09 novembar 2010 21:24
Sergej Bulajić
Moram da kažem da smo sami najviše krivi za sve što nam se dešavalo od 1918 pa sve na ovamo. Svojom bahatošću i pohlepom smo zaboravili na ono što nijedan drugi narod u Evropi nije nikad zaboravio- NACIONALNI INTERES.
Stanje u kome se mi nalazimo sad kao narod može se uporediti sa jednom kućom koja je urušena, zapaljena, pokradena i koja služi kao javni toalet. Moramo da shvatimo da svaki dan uloženog truda, rada i pospremanja te urušene kuće predstavlja zalog za budućnost. Ipak je to naša kuća koju treba popravljati. Hrvatska istorija 19 i 20 veka je Evropska sramota i ako hoćete civilizacijska sramota, a Hrvati se kao narod tog kompleksa nikad neće osloboditi. Znam da oni sad imaju strogo definisanu etničko hrvatsku državu i sa time su zadovoljni. Imaju svoju strategiju razvoja koje se drže i trude se da budu samostalni u svom odlučivanju na svakom polju gde im se za to ukaže prilika (za razliku od ovih "naših").
Malo ću se prisetiti vremena utakmica iz perioda 1989-90 kad su navijači hrvatskih klubova uzvikivali: MI HRVATI! Sa srpske strane im je odgovarano: ŠTO SE NAMA ŽALITE!
Neopisivo mi je žao što smo rešili naše nesporazume sa Hrvatskom na našu štetu i što je najgore u svemu našim pristankom 1995. Svi rešiše svoje državne probleme otimačinom naših srpskih teritorija, progonom srpskog življa, a mi ćutimo. Srbija se branila jedino 1918 u Beogradu, a 1991 je trebalo da se brani na granicama SFRJ, ali tad nismo bili Srbi, tad smo bili Jugosloveni.
Kako seješ tako i žanješ...
Preporuke:
0
0
3 utorak, 09 novembar 2010 22:05
aleksandar
Jedini odlučan stav može biti da sa onim što se sada zove Hrvatskom, srpska država ne može i ne sme da ima "dobrosusedske odnose", odnosno može da ima samo najminimalnije hladne političke odnose, tek da postoje.
Ovo nije stvar ni slična "pomirenju Francuske i Nemačke".
Nas i tu državu deli najstravičniji i najkrvoločniji genocid koji je nad našim narodom tamo počinjen, koji ne samo da nije priznat ni od koga zvanično u svetu a posebno ne od počinitelja, već se sada od strane te države sve čini da se žrtva nesumnjivog genocida proglasi za dželata, krajnje neuverljivim ali perfidnim pozivanjem na potpuno neuporedive događaje u Ovčari, Vukovaru i Dubrovniku.
U tome ulogu ima cela politička elita te države, kako prošla tako i sadašnja, posebno uključujući njenog "finog, kulturnog i uljudnog" predsednika Josipovića, koji se po svom ultra nacionalizmu, negiranju genocida, a sa druge strane po, za sada uspešnom pokušaju da krivicu prebaci na žrtvu, ni po čemu ne razlikuje ni od jednog svog ozloglašenog prethodnika.
Da je genocid zaista bio nesumnjiv (i pored tvrđenja Druge Srbije da se radi o srpskom mitu), najjasnije svedoče "neutralni" izvori kao što je pomenuti nacista Nojbaher, ili njegov ispisnik Glez fon Horstenau. Suviše je "neutralnih" izvora da bi se radilo o srpskom mitu.
I da su nam srca od kamena, razmere takvog zločina i nepočinstava neviđenih razmera, ne bi smeli da zaboravimo. I kamen bi zaplakao kada čita o događajima u crkvi u Glini ili Pribilovcima.
I ovde nažalost ima onih našeg roda koji plaču za Ovčarom i Srebrenicom, misleći da su "neutralni" i "humani", a otvorene rane svoga roda i istinski zločin ih ne zanimaju.
Sram ih bilo.
Ovo je stvar elementarnog ljudskog dostojanstva i samopoštovanja.
Na stranu to što ta država i danas (i pored licemernih smejanja i rukovanja) nastavlja politiku otvorenog provociranja i suprotstavljanja svim srpskim interesima svuda i u svim institucijama.
Od muke, besa i nepravde, ne mogu više ni da pišem. Pao sam u vatru.
Praštajte.
Preporuke:
0
0
4 utorak, 09 novembar 2010 23:06
srpkinja
Sve ste rekli na kraju - kad sami steknemo samopoštovanje, poštovaće nas i drugi.
Preporuke:
0
0
5 sreda, 10 novembar 2010 00:30
kosanka
Ovom tekstu se nema sta dodati.Sve je gola istina.
Mi Srbi smo od pocetka 20 veka imali ili nezrele
vodje ili poltrone.
Preporuke:
0
0
6 sreda, 10 novembar 2010 01:57
Odbrana i poslednji dani
Ovo je stvarno vredelo pročitati.Svaka čast!
Preporuke:
0
0
7 sreda, 10 novembar 2010 02:19
Smiljanski
Ovo je istorijski Bukvar za Srbe.Svako od nas bi trebao da odštampa ovaj tekst,i da ga uvek ima pri ruci.Što više ukazivati na istorijske činjenice,i pre svega "Srbima"dokazivati istinu,o stradanju sopstvenog naroda.Ovo nije kraj,Hrvati planiraju da okupiraju Crnu Goru,BiH,i Srbiju do Zemuna,prilično su u tome uspeli,pre svega ekonomski.Naš skromni doprinos očuvanju srpstva,mogao bi da bude za početak:
1.Piši ćirilicu
2.Ne idi u hrvatske Mega-markete
3.Ne slušj njihovu muziku
4.Nikako ne hrvatsko more
5.Dopiši..........
Preporuke:
0
0
8 sreda, 10 novembar 2010 04:59
Marko
Ovo je izvanredan clanak za doprinos srpskom otreznjenju za koji cekamo zadnjih 100 godina. Nasi se neprijatelji svesrdno trude da do toga nikad i ne dodje. Kao rezultat toga imamo sadasnju Tadicevsku vlast. Nenarodnu, nenacionalnu, korumpiranu, sa strane dirigovanu, izdajnicku. Otreznjene je vrlo daleko....
Preporuke:
0
0
9 sreda, 10 novembar 2010 06:42
Senka Young
Nisam bas sigurna da je sledece tacno:
"Hrvati su vodili opreznu politiku igrajući na nekoliko otvorenih opcija. Istovremeno su se pripadnici hrvatskog naroda nalazili i u austrougarskoj vojsci, i u jugoslovenskim dobrovoljačkim jedinicama koje su se borile na Solunskom frontu na strani Antante, "
U dobrovoljacke odrede su odlazili samo Srbi , a ne pripadnici hrvatskog naroda.
Podaci se mogu naci u spiskovima o " dobrovoljackoj zemlji" koju su dobrovoljci dobijali od kralja.
Preporuke:
0
0
10 sreda, 10 novembar 2010 09:44
gavrilo
Živojin Mišić 1920. godine posle posete izvesnih hrvatskih krajeva regentu Aleksandru
"Iz svega što sam čuo i video, ja sam duboko zažalio što smo se mi, na silu Boga, obmanjivali tamo nekom idejom bratstva i zajednice...Svi oni misle jedno, to je svet za sebe, ma sa kakvim predlogom da se pojaviš, stvar je propala...Ništa se neće moći učiniti.To nisu ljudi na čiju se reč možeš osloniti!" Na pitanje regenta kako odrediti nove granice, Mišić je predložio da se uzmu u obzir običaji, istorija, tradicije, najzad i opredeljenje naroda.Regent je primetio da bi to gurnulo Hrvate u naručje Italijanima, posle čega je Mišić rekao: " Neka im je sa srećom.Neka se oni Hrvatima usreće.Ja sam duboko uveren da se mi njima nećemo usrećiti.To su ljudi svi odreda prozirni ko čaša, nezajažljivi u tolikoj meri, lažni i dvolični da sumnjam da na kugli zemaljskoj ima većih podlaca i samoživih ljudi.Ne zaboravite, Veličanstvo moje reči.Ako ovako ne postupite, siguran sa da ćete se i Vi i naša pokoljenja ljuto kajati!“
Kralj Aleksandar nas je uveo u zlo koje do danas traje, tačno onako kako je predvidio vojvoda Živojin Mišić!
Preporuke:
0
0
11 sreda, 10 novembar 2010 10:20
Visarion
I gospodin Bulajić i Aleksandar su tu negde gde je ceo naš narod.
Pa se ja vraćam na mioje ne tzrpimo se, ne volimo
se.Sarađujmo samo onde gde moramo i s najvećim oprezom, koliko se to može kad je čovek civilizovan.
A o lažima koje su kolege ovde iznele ja sam na drugom mestu gobvorio veoma opširno.Mora se napisati knjiga dokumenata o lažima na čijim su temeljima oni, bez zazora, podigli svoje države i svoje dežele i pokazati im kolika količina podlosti stoji u tim temeljimlj i koliko skrivenog nezadovoljstva što nemaju o šta da se oduprzu kad zidaju svoj nacionalni identitet sem u zverstvima koja, na besramana način, moraju da pretvaraju u odbrambene svoje neke umišljdene ratove za oslobođenje, od sebe samih.Slažem se kolege i milo mi je što nas bar Hrvati , svojim odbramnbenim rabotama i zlodelima ujedinjuju
Preporuke:
0
0
12 sreda, 10 novembar 2010 10:38
b.s.
Izvinite, ako su nekada postojali neki pravi Hrvati, ja ne znam ko su njihovi potomci. Jer ovi današnji Hrvati su uglavnom potomci Srba koji su u nekom trenutku promenili veru. Da pravi hrvati postoje valjda bi imali svoj jezik, ovako dokle ćemo da se obmanjujemo, oni govore srpski jezik, samo što ga nazivaju hrvatskim. Proglasili su čak i ćirilicu za svoje "historijsko "pismo, normalno samo zato da bi mogli da se podiče srpskom kulturnom baštinom koju će smišljeno i pokvareno nazvati svojom. Ovaj vaš tekst pristaje na mnoge već uvrežene istorijske neistine. Kako su to Hrvati izgubili svoju državu u 12. veku, pa oni je nikada nisu imali, prva država koju imaju je ova današnja koju su dobili preko srpske krvi. Čitava njihova tzv."povijest" je vatikanski plan nadiranja na istok i korišćenje hrvata kao udarne pesnice protiv Srba. Friziranje hrvatske istorije je jedan od najvažnijih vatikanskih planova u ovom delu sveta. Taj plan je veoma star, ostvaruje se već nekoliko vekova, samo što mi Srbi nismo zlopamtila, da ne kažem nešto gore.
Jedini pravi kontinuitet koji ne sme da nestane sa Balkana je kontinuitet razbludnog rimskog carstva. Mi jadni mislimo da je ono prestalo da postoji, ali se samo kostimografija promenila! Bludnici i vojskovođe nose drugačiju odeću, ali je opredeljenje za "carstvo zemaljsko" vladajuća ideologija i vera! Da se ne zaboravi, U 18. veku je proglašeno "Sveto rimsko nemačko carstvo"! Zar su Vatikan i Germani odustali od svojih večitih planova za osvajanje sveta i od svoje uzajamne sprege u ostvarivanju tog plana? Da se ne zavaravamo, mi smo im uvek kost u grlu, samo što je kost postala tanka, a grlo je postalo grotlo. Posle Titove beskrajno duge vladavine nad nama, mi smo postali raspamećena nacija koja pristaje na sve, samo nas pustite da živimo. Ali neće nas pustiti da živimo! Treba im naša zemlja sa svim svojim bogatstvima, ali i mi ne trebamo. Znači, još nekoliko decenija latinice, još nekoliko raskola u crkvi, još samo nekoliko izdajnika...
Preporuke:
0
0
13 sreda, 10 novembar 2010 10:47
b.s. nastavak
...još samo malo, malo vremena i Vatikan želi da likuje!.
Samo iako su mošti Svetog Save spaljene pre oko 500 godina, Sveti Sava je življi u našem narodu nego ikad. Vatikanci zaboravljaju da se za Hrista strada i da nas stradanje otkupljuje pred Gospodom kao narod. A kakav će otkup oni dati za svoju dušu...????
Evo papa uskoro dolazi u Hrvatsku da proglasi Stepinca svetiteljem!? Ako se kod njih neko posveti zato što "blagoslovi" ubijanje Srba, daleko im svima lepa kuća. Kakav narod, onakav i svetitelj.
Braćo i sestre, imamo prečistu istoriju zemaljskih stradalnika, nemojmo pokleknuti pred novim krstaškim pohodom kojim Evropa vojuje protiv nas, držimo se svoje vere, svojih Svetitelja i svih božanskih zapovesti koje je Hristos stavio pred ljude.
Preporuke:
0
0
14 sreda, 10 novembar 2010 11:15
brm
ne delim oduševljenje komentatora, DAPAČE
da bi shvatili nerpijatelje OD KOJIH GUBIMO ČITAV VEK UBEDLjIVIM REZLTATOM, trebalo bi da ih izučavamo, umesto da trabunjamo fraze i parole...
u ovom tsktu su jednostavno sve krave crne i svi Hrvati ustaše..daleko smo dogurali sa takvim stavovima...
Ante Starčević i Štrosmajer nisu isto - oni su antipodi..antiklerikalac i laicista i fanatični katolički prozelit..
ako je ustaštvo nastalo iz Starčevićevog pokreta onda ZAISTA KATOLIČKA CRKVA S TIM NE MOŽE DA IMA VEZE ..ali nije..nastalo je iz surpotnne - austrofilske (Starčević je bio i anti austrijski i anti mađarski nastrojen) jezuitske struje zagrebačke jezuitske gimnazije - rasadnika jugoslavista...
Hrvatska nacija je u ekspanziji, Srpske nestaju..
to su činjenice neopsporne..i to nije slučajno....
Srbi su prihvatili za njih najpogubniju ideologiju otvoreno smišljljenu u Bečkom dvoru protiv nas da bi se sprečila integracija čitavog naroda - JUGOSLOVENSTVO..
Hrvati su je prividno prihvatili samo taktički...
samo da podsetim autora teksta - svi članovi jugoslovenskog odbora su bivši članovi hrvatske stranke prava i to najradiklaniji..SITNICA KOJU JE PROPUSTIO
ne mogu jednim kometarom da nadoknadim što niko ništa ne čita o našim uslovno neprijateljima, samo jedna citat iz srpske vikipedije:
"Hrvatski istoričar Ivo Banac je istakao činjenicu da srpski politički i intelektualni krugovi nikada nisu do kraja shvatili koncept hrvatskog državnog prava, pogotovo u odnosu na hrvatsku verziju jugoslovenstva. Kao osnovni razlog nerazumevanja istaknuta je činjenica da je srpska nacionalna ideologija 19. i 20. veka izjednačavala etničko i nacionalno, odnosno da je stavljala znak jednakosti između etničke pripadnosti srpskom narodu i pripadnosti srpskoj naciji (i takođe pokušavala da ovo viđenje projektuje i na druge grupe)"
Preporuke:
0
0
15 sreda, 10 novembar 2010 11:23
brm
izvorni srpski nacionalizam Dositeja i Vuka nije stavljao znak jednakosti između etničke pripadnosti srpskom narodu i pripadnosti srpskoj naciji - što je Sretenjskim ustavom i čuvenom rečenicom o robu koji postaje slobodan čovek - ali i nacionalni Srbin -stupanjem na tlo Srbije BEZ OBZIRA NA SVOJE POREKLO...
mi smo taj nacionalizam odbacili ..i nije nam đavo kriv...sami smo
Hrvati Starčevićev na sličnim koncepcijama - nisu..
za Vuka su/smo svi Srbi
za Starčevića su/smo svi Hrvati
NE POSTOJI(e) DRUGI NAROD(I)- to su izmislili jugoslavisti
"pasmina slaveno srpska" nije drugi narod već Hrvati (po Starečviću ili Srbi p Vuku)protivnici integracije u jedinstvenu naciju..
Preporuke:
0
0
16 sreda, 10 novembar 2010 12:41
perun
SEDMI,SEDMI,SEDMI! Dokle više taj SEDMI VEK!Da su Sloveni etnički Serbi to su znali i do toga zaključka došli i mnogi strani
pisci. Lavis i Rambo kažu: "Sloveni su sami sebe nazivali Serbima!
Preporuke:
0
0
17 sreda, 10 novembar 2010 14:36
boža
Srbi pravoslavne vere (da ne govorimo o Srbima katoličke vere) nastanjivali su područja zapadnija od nabrojanih srpskih etničkih teritorija. Bili su na širim područjima najzapadnijeg dela Balkanskog poluostrva i to pre pokretanja balkanskog stanovništva pred turskim osvajačem. To znači da su Srbi u predelima prema Italiji činili starosedelačko stanovništvo. Podatke o tome možemo naći u hrvatskim dokumentima. Koristićemo samo jedan od njih i to izveštaj katoličkog episkopa iz Zagreba Benedikta Vinkovića, kojim obaveštava Vatikan (1639) o prevođenju pravoslavnih u katoličku veru. Ovaj dokument ima posebnu vrednost, jer katolički episkop tu doslovno piše da, katoličenjem, Srbi prestaju da budu Srbi i postaju Hrvati.
Evo dela izveštaja episkopa (biskupa) Vinkovića:
" Uzvišena i mnogopoštovana Gospodo, moji predusrtljivi Zaštitnici, želim Vam od Boga zdravlje i sreću, doveka. Blažene uspomene Ferdinand Drugi, Car Rimljana, kao Kralj Ugarske i Slavonije, ustanovio je, bez znanja mnogopoštovanog Franje Erdeljskog - tadašnjeg biskupa zagrebačkog, ne tražeći saveta od nadbiskupa Kolače, ni od njegovog mitropolita, istovremeno duhovnog primata za Ugarsku, novu episkopiju u Kraljevstvu Slavoniji, stanovništvo grčke vere, shizmatike, koji se drže grčkih zabluda, to je dotičnu episkopiju poverio izvesnom Srbinu, vasilijanskom monahu, po imenu Maksim Petrović...

On se, zajedno sa sveštenstvom i narodom kojem je na čelu, sve do danas drži grčke shizme, te i sam, kao njegovi sveštenici i pastva, zadržava teške zablude protiv istinite vere...
Preporuke:
0
0
18 sreda, 10 novembar 2010 14:37
boža
Najpre bi trebalo da Srbi, odbacivši zablude i očistivši se od istih, ostanu u svom obredu. A kad bi se okanili zabluda i shizme i kad bi upoznali Božiju službu, pomalo bi mogli da se oslobađaju i grčkog obreda.
Tako je učinjeno u Istri, Pivki i Krasu, kao u Senjskoj dijacezi, u Lici i Dragi Vinodolskoj, gde su Srbi, kod kojih su ranije važile slične zablude i običaji, napustivši grčki obred i odbacivši zablude, zaslugom dobrih katoličkih otaca, do sada su zadržali rimske obrede, koje su primili i sebe više ne nazivaju Srbima, nego Hrvatima.

U Zagrebu, 3. 2.1639, u Gospodu pokorni kapelan Vaših Uzvišenih Gospodstava, Benedikt Vinković, izabrani episkop zagrebački".

Kako vidimo, pokatoličenje i pohrvaćenje Srba u Istri, Sloveniji, oko Rijeke i u Lici obavljeno je u 16. veku, jer Vinković (1639) piše o tome kao primeru za postupak prema Srbima u Slavoniji i ostalim delovima Vojne Krajine. U pitanju je proces sprovođen od 11. veka. Bio je uspešan taj proces,
jer je, do danas, očistio od pravoslavnih Srba područje od Pule pa, gotovo, do Drine. Naravno, katoličenje nije bilo jedini metod za nestajanje Srba. Vatikan i Zapadna Evropa, uglavnom putem hrvatskih kvislinških organa, koristili su i druge metode.
Preporuke:
0
0
19 sreda, 10 novembar 2010 14:38
boža
Etničko čišćenje srpskih zemalja kulminiralo je najstravičnijim pokoljima Srba u Drugom svetskom ratu. Neka nam o tome posvedoči velečasni katolički sveštenik Dionizije Jurčev, lični kapelan Ante Pavelića, predsednika hrvatske države u Drugom svetskom ratu. On se ovako obratio silom pokatoličenim Srbima u Zagrebu:
"U ovoj zemlji ne može više da živi nitko osim Hrvata, jer ovo je zemlja hrvatska, a tko se neće pokrstiti, mi znamo kuda ćemo s njim. Ja sam u nekim krajevima davao očistiti od pileta sve do starca, a ako to bude potrebno, učinit ću i ovdje, jer danas nije grehota ubiti ni malo dijete od sedam godina, koje smeta našem ustaškom pokretu... Nemojte misliti što sam ja u svećeničkoj odori, ali da znadete da ja, kada je potrebno, uzmem strojnicu u svoje ruke i tamanim, sve do kolijevke! "
Preporuke:
0
0
20 sreda, 10 novembar 2010 16:20
SVETOVID
HRVATI su samo jedno od mnogih SRBSKIH plemena i nikada sa njima ne bi bilo problema jer su po svemu SRBIMA najbliži da nije došlo do cepanja SRBSKOG BIĆA nesrećnom hristanizacijom odnosno podelom crkve na ZAPAD i ISTOK! HRVATI su ostali na zapadu i Otada su HRVATI samo oružje u rukama rimokatoličke religije!
Preporuke:
0
0
21 sreda, 10 novembar 2010 17:05
Askurđel
@brm. Prijatelju izađite iz duboke amnezije. Idite na neki od hrvatskih sajtova i videćete sa koliko mržnje njihovi klinci pišu. Sa koliko ushićenja slušaju Tomsona (puni stadioni). Poslušajte njegovu pesmu "hrvatska sramota". To kod nas ne postoji.

@Smiljanski
5. Učite decu istorijskim činjenicama,
6. Na odmorima im čitajte narodne junačke pesme,
7. Naučite ih da su oni dužni državi, a ne ona njima,
8. Pročitajte im "Ne kradi državu-Vladike Velimirovića" (ima na internetu), tako se ona neće dalje urušavati, kako rekoše @ Aleksandar i Sergej(momci super ste),
9. Učite decu da pomažu drugima, ali i da gledaju sebe,
10. Okrenite se prvo svojoj familiji, pa prijateljima. Neprijatelje obilazite u širokom luku, čak iako im je more lepo.

@Srpkinja. Sve ste rekli.
Preporuke:
0
0
22 sreda, 10 novembar 2010 20:37
stanimir
a sta cemo sa onom:

"..srbi su u stvari hrvati koji su se vratili divljastvu" ?
Preporuke:
0
0
23 sreda, 10 novembar 2010 23:22
Neverni Toma
Da li je autor teksta zapravo profesor Dragoljub Danilovic inace profesor istorije u kraljevackoj gimnaziji?
Preporuke:
0
0
24 sreda, 10 novembar 2010 23:52
banedral
Ovo je istorijski Bukvar za Srbe.Svako od nas bi trebao da odštampa ovaj tekst,i da ga uvek ima pri ruci.Što više ukazivati na istorijske činjenice,i pre svega "Srbima"dokazivati istinu,o stradanju sopstvenog naroda.Ovo nije kraj,Hrvati planiraju da okupiraju Crnu Goru,BiH,i Srbiju do Zemuna,prilično su u tome uspeli,pre svega ekonomski.Naš skromni doprinos očuvanju srpstva,mogao bi da bude za početak:
1.Piši ćirilicu
2.Ne idi u hrvatske Mega-markete
3.Ne slušj njihovu muziku
4.Nikako ne hrvatsko more
5.Dopiši..........


Ne znam sta moze da se dopise ali oni imaju u svom vlasnistvu preko 200 srpskih preduzeca (najpoznatija su : IDEA , Soko Stark , Dijamant , Frikom itd itd )i sta posle svega ovoga da se kaze???
Preporuke:
0
0
25 četvrtak, 11 novembar 2010 08:55
Visarion
BRM se nešto mnogo žesti.Tu nema mesta srdžbi,Treba da naučimo kako s onima koji nas mrze.Pustite to Štrosmajer.Ante Starčević je tu osnova i dominacija.Svi koji humanistički misle tamo se kad dođe stani pani povuku u mišju rupu.
Kod nas ima usijanih glava, kod njih javno nema.Oni koji misle pojavljujui se posle da opravdaju ili umanje zverstva.I ne svađajmo se .Treba tražiti iozlaz,Uvek pa i ovde-A ništa nam ne znači što ćenmo ustanoviti da su i oni bili Srbi,Možda jesu ali više nisu. Nego su gori od Hrvata.To više nije važno.Važno je kako se od tih koji nas mrze zašgtitii i ne nasedati na šarene njihove laže.-
Preporuke:
0
0
26 četvrtak, 11 novembar 2010 09:05
jelena
DOPIŠI...kako nam je stanje u crkvi uskoro ćemo svi biti HRVATI!
Preporuke:
0
0
27 četvrtak, 11 novembar 2010 11:15
brm
@ Askurđel
prijatelju, ja znam šta se piše po hrvatskim sajtovima i šta me čeka kad naletim na grupu ustaša..
ali kada su već oni u mržnji i zabludi ZAŠTO BI MI BILI U TOME?

@božo
hvala na dodatnojj argumentaciji moje teze ..i? zar to ne znači da su ipak Srbi?..zašto ih (i nas) ne bi stalno podsećali na tu "bolnu" istinu?

@ Svetovide
u pravu si da su Srbi sa zapad i Srbi sa istoka samo oruđa i topovsko meso dve imperijalene sile(nisu SAD i Britanija..a ni Francuska)...ali religija je tu samo izgovor, podela ne ide baš tako striktno..npr. raspitaj se šta italijsaanki i Španksi katolici misle o >Hrvaima a šta o Srbioma...čak i poljski..a šta Ukrajinski i makedonski pravoslavci npr.
Preporuke:
0
0
28 četvrtak, 11 novembar 2010 11:28
brm
visarion
"Treba da naučimo kako s onima koji nas mrze.Pustite to Štrosmajer.Ante Starčević je tu osnova i dominacija"
i dalje tvrdim da je suprotno... a slažem se da treba da naučimo kako..a sigurno ne treb a tako što ćemo da s eponašamo isto ko i oni..lažu oni, ajd i mi, kolju oni ajd i mi
naivno pomišljam da bi trebalo sve suprotno od njih..

a ne naglašamam da su ipak Srbi zbog njih - njihov izbor je njihov problem - već zbog nas preostalih.. jer šta će ostati od srpske kulture ako izbrišemo humanizam, renesanu, barok, kraljevinu Dalmaciju Vojisavljevića, kraljevinu Bosnu?
deo Srba ALI SAMO DEO SRBA je bio u ropstvu pod Turcima koji su prekinuli svaki obarzovni i kulturni rad i uništilio sve institucija a ljude pobili...za to vreme drugi deo je relativno normalno živeo, baštinio srpske državotvorne i kulturne tradicije i o tome ostavio brojne pisane i ŠTAMPANE dokumente..mnogo više nego većina današnjih "kulturnih" naroda eVROPE..oni pojma nisu imali "da su hrvati"... Mavro Orbini, Andrija Kačić Miošić, Bartol Kašić, Faust Vrančić..i ostali obrazovani katolici... a mi to odbacujemo...bez te traDICIJE NE MOŽE DA SE SHVATI NI vuK - ispada ko da je pao s marsa među divljake..
šta će naša deca da uče nego da smo potomci hajduka i varvara i da nikada kulturu nismo imali - zašto mi da vaspitavamo decu na teorijama tog Ante Starčevića? Kad su čak i Hrvati prešli na Štrosmajera
Preporuke:
0
0
29 četvrtak, 11 novembar 2010 13:48
Askurđel
@brm. I dalje ne kapirate. Niko ovde od nas nije rekao da ih mrzimo nego da ih obilazimo u širokom luku i da se ne družimo sa njima, da im se ne ne izvinjavamo, da ne pjevamo, da ne žudimo za njihovom ljubavlju koja ne postoji.
Ja sam se pišući pomalo izveštio da ne polemišem pa ostajem pri tome, jer smatram da Vi pokušavate ono što je nemoguće, a to je da ispravite sa njima Krivu Drinu.
Gledajte sebe, a za njih ćemo lako.
Pozdrav. Askurđel, a može i Beli Orao.
Preporuke:
0
0
30 četvrtak, 11 novembar 2010 14:50
SVETOVID
@brm, ne treba da se raspitujem, znam jako dobro! mogu da ti nađem poljaka koliko hoćeš koji će ti reći da su srbskog imena! ali grešiš kada je u pitanju religija jer ona zajedno ujedinjuje nemačku i vatikan u nečasnom poslu koji obavljaju.čak je i 60% nemaca srbskog porekla. Ali to neko napisa: šta vredi - treba razmišljati kako se suprostaviti nemani koja hoće sve da nas pozobe! To je krucijalno pitanje a ovo samo biološko!na nemačkom ostrvu rugen, čitaj pre bilo rujan inače verski centar pribaltičkih Srba,nalaze se divovske skulpture posvećene bogu triglavu...
Preporuke:
0
0
31 četvrtak, 11 novembar 2010 15:10
brm
@Beli Orao
a kada i gde sam se ja zalagao za sve to što ste nabrojali? ja da se njima izvinjavam???!!
a to obilaženje u širokom luku jeste isto što pravljenje blesavim kao da ne postoje..što smo ččinili i u titinoj jugi pa nas dočekala ćuprija 90-tih....da su u okeaniji pa da se pravimo d ane postoje - ali oni su ovde pored nas a njihove pevačice i supemarketi među nama..i bolji su od Karleuše i MIškovićevih dućana s apokvarenpom skušom za post..nažalost
Preporuke:
0
0
32 četvrtak, 11 novembar 2010 16:22
Beli Orao ranije Askurđel
@brm. Tako je prijatelju. Pogledate ga preko naočara i kažete mu kad Vam se obrati. "Aaaha,a Vi bi hteli sa nama da poslujete. Dobro nije loše. Pošaljite nam to preko emajla, a mi ćemo Vam se javiti". A onda ga stavite a.a. Ima toliko dobrih ljudi na ovom svetu sa kojima možete raditi. Ostavite se njih, doćiće i oni na red.
Preporuke:
0
0
33 petak, 12 novembar 2010 10:12
Radoznala
Nisam znala da su nacije postojale u 7. veku ili u 12. veku, mene su učili da su nacije nastale kasnije sa pojavom kapitalizma.
Preporuke:
0
0
34 utorak, 16 novembar 2010 00:02
Turas
Odlican tekst.Nema sta da se komentarise.Nekima ni danas nije jasno da sa pojedinim Hrvatima mozes biti prijatelj ali sa Hrvatskom nikada.Jer rane se i danas otvaraju kao 42ge .BRM otvara rasprave koje su nama poznate ali fakticki ne uticu na cinjenicu koju sam gore spomenuo,niti menjaju na stvari.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner